Wat is het?

Een werkgever die iemand met een arbeidsbeperking in dienst neemt, komt misschien in aanmerking voor loonkostensubsidie (LKS). LKS vergoedt het verschil tussen de loonwaarde en het minimumloon. De loonwaarde is de hoeveelheid werk die de medewerker kan verrichten, uitgedrukt in een percentage. Met de loonkostensubsidie is het voor werkgevers aantrekkelijker om een werknemer met een beperking aan te nemen.

Wat moet ik doen?

De werkgever neemt contact op met Gemeente Bergen voor de loonkostensubsidie (LKS). Dit kan via het aanmeldformulier loonwaardemeting. Stuur het ingevulde formulier per mail naar re-integratie@bergen.nl of per post naar Raadhuisstraat 2, 5854 AX Bergen t.a.v. backoffice sociaal domein.

Wijziging of verlenging doorgeven

Verandert er iets in het werk van de medewerker? Bijvoorbeeld het aantal contracturen of de functiebeschrijving? Dan geeft de werkgever dit door aan de gemeente via onderstaand formulier.

Vragen?

Bij vragen of voor meer informatie kunnen werkzoekenden, werknemers en werkgevers contact opnemen met de gemeente via re-integratie@bergen.nl of (0485) 34 83 83 (vraag naar een re-integratie consulent).

Aanvullende informatie

Meer informatie over de loonkostensubsidie en het aanvragen ervan vindt u in de volgende brochures. Er is een brochure voor werkgevers en een brochure voor werkzoekenden en werknemers.