Om u nog beter van dienst te kunnen zijn heeft Gemeente Bergen haar werkwijze met betrekking tot de administratie veranderd.

Heeft dat voor u gevolgen?

Nee en ja.

Nee: De beschikking die u eerder heeft ontvangen wijzigt niet. Ook de hoogte van de eigen bijdrage wijzigt niet. De afhandeling van de eigen bijdrage is niet iets wat gemeenten zelf doen, maar op aanwijzing van het Ministerie wordt dit uitgevoerd door het CAK. Het CAK stelt de hoogte van de eigen bijdrage vast en stuurt u daarvoor een factuur. Die factuur wordt door u betaald.

Ja: De administratie van het CAK is wat minder flexibel ingericht. Als gemeente kunnen wij daar niets aan veranderen. Dit betekent, dat het CAK uw gegevens nu op een andere manier vastlegt. Het gevolg daarvan is, dat zij de van u ontvangen eigen bijdragen aan u teruggeven, maar tegelijkertijd ook weer bij u in rekening brengen. Dat is natuurlijk heel vreemd. Dat zijn wij met u eens, maar helaas heeft de gemeente daar geen invloed op. U zult dus geld terugkrijgen, maar ook een rekening ontvangen die u weer moet betalen. Gemeente Bergen had dit graag anders gezien, maar spijtig genoeg gaat dat niet en wordt u geconfronteerd met de gevolgen.

U snapt het nu nog niet helemaal of denkt dat u in de problemen komt

Gemeente Bergen begrijpt dat dit lastige materie is en wil u graag ondersteunen. Daarvoor kunt u zo nodig contact met ons opnemen op het gebruikelijke telefoonnummer (0485) 34 83 83. Wij gaan u dan helpen met een uitleg en/of een oplossing.