Klacht indienen
Wat is het?
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders;
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie;
- het niet reageren op uw vragen.
Hoe werkt het?
Uw klacht mag niet anoniem of discriminerend zijn.
Bezwaar tegen een besluit
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of een beroep indienen.
Klacht over uw buurt
Heeft u een klacht, opmerking of tip over uw buurt? Is bijvoorbeeld de verlichting van uw straat kapot? Of heeft u last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of een losse stoeptegel? Doe dan een melding.
Wat moet ik doen?
U dient uw klacht schriftelijk in bij de gemeente. Dit kan per post of per mail. Uw klacht bevat in ieder geval:
- Uw naam en adres;
- Uw telefoonnummer en e-mailadres;
- De datum waarop de klacht wordt verstuurd;
- Een toelichting op uw klacht;
- Uw handtekening.
U stuurt uw klacht naar:
- Gemeente Bergen
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 140
5854 ZJ Bergen L - info@bergen.nl
Wat gebeurt er met uw klacht?
De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk. Het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten. Als dat zo is, krijgt u bericht van de gemeente. Na beoordeling ontvangt u een antwoord van de gemeente op uw klacht.
Aanvullende informatie
Niet eens met het besluit over uw klacht
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
Klachtenregeling
Gemeente Bergen heeft een klachtenregeling.